hits

Biffsnadder <3

Ukas begredelige resultat er  et tilbakelagt kapittel i reisen mot mlet, og jeg erallerede langt p vei mot lysere tider;) Tok meg en tur p trening rett etter jobb og mens jeg gikk der og svettet, s tenkte jeg grundig over hva jeg hadde lyst til spise til middag. Det gjelder motivere seg selv p dager som starter litt dritt, s i dag skulle jeg lage noe som var skikkelig, SKIKKELIG godt! Etter jobb og trening er det samtidig litt begrenset hvor mye tid jeg har lyst til bruke ved grytene, s etter noen vekter opp og ned og hit og dit kom jeg fram til en lysende id. Biffsnadder! Herlighet, hvorfor har jeg ikke tenkt p dette fr etter over 20 uker liksom? Husker jeg jobbet p et gatekjkken som ungdom, hvor vi tok disse frosne biffsnadderposene direkte opp fra fryseren og opp p stekeplata. Enda husker jeg jo at dette var godt, men hallo... dette skulle jeg da lett klare bedre fra bunnen av! 

Med f- men, sunne, ferske ingredienser, kort "koketid" og nydelig smak, fr jeg vel takke vektene for at denne har kommet med p lista over "lavkarbo middagstips".... Her fr dere fredagsmiddagen i morgen servert p slvfat, folkens! Nyyyt!

 

Til 1-2 personer trenger du:

1-2 okse ytrefiletskiver eller annet biffkjtt
(Antall gram kommer jo helt enkelt an p hvor lite/mye du spiser. For oss to her hjemme som n spiser mye mindre posjoner enn det vi gjorde fr, holdt det med 1 ytrefilet a 200g. Et helt perfekt mltid for oss to. Trenger dere litt mer mat, ville jeg klemt til med to skiver og litt mer grnnsaker. Tilpass etter behov!).

1 stor paprika

5 store sjarlottlk

2 fedd hvitlk

1 boks sjampinjong (evt.fersk)

Bernaise
(PS! Se bildetips under her! Denne ferdigsausen er kjempegod og inneholder kun 0,5g karb. pr. 100g! Jeg kjpte den i Sverige.)

 

 

Slik kan det gjres:

Kutt opp grnnsaker i passe store biter.

Skjr kjttet i smale strimler.

Smelt smr i en stekepanne.

Stek grnnsakene noen minutter alene til de blir blanke og fine.

Ha i kjttet og stek noen minutter til p ganske hy varme. 2-4 minutter skal holde.

Servr med bernaise, og du kan n nyte lavkarbolivet i ca. 10 minutter... <3


Flere tips til lavkarbomiddager finner du HER, og det er bare hyggelig om du DELER oppskrifter som  du selv  liker <3

Flg meg gjerne p FACEBOOK om du nsker enda flere oppdateringer!

 

 

#mat #matoppskrifter

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Tine Bjerke

Tine Bjerke

36, Marker

Hei- og hjertelig velkommen skal du vre hit til meg! Jeg er en ganske vanlig mamma som har tre aktive "outdoor kids", pluss to hunder holde styr p i hverdagen. Flyr fra det ene arenaen til det andre, men fiskestanga i den ene hnda, og ballen i den andre. Men du- det er jo akkurat slik det skal vre! Har et STORT ml om spise av meg 30 kg fr sommerferien 2018, og for holde meg selv i tylene, deler jeg mer enn gjerne veien dit med deg!! Med nytt kjkken i hus, utfordrer jeg meg selv nrmest daglig med finne p nye oppskrifter for at jeg ikke skal g lei. At maten er veien g til mitt nye liv, er jeg HELT sikker p, og dette SKAL jeg klare!! Flg gjerne "lavkarbodagboka mi" og sker du opp "OUTDOORKIDS" p facebook, er du mer enn velkommen til flge siden min der for oppdateringer. Inspirerer jeg deg, inspirerer du meg. For kontakt, send gjerne en e-post til tine.bjerke@hotmail.com. Hper du vil like deg <3 Tine

Kategorier

Arkiv