hits

Biffsnadder <3

Ukas begredelige resultat er  et tilbakelagt kapittel i reisen mot målet, og jeg erallerede langt på vei mot lysere tider;) Tok meg en tur på trening rett etter jobb og mens jeg gikk der og svettet, så tenkte jeg grundig over hva jeg hadde lyst til å spise til middag. Det gjelder å motivere seg selv på dager som starter litt dritt, så i dag skulle jeg lage noe som var skikkelig, SKIKKELIG godt! Etter jobb og trening er det samtidig litt begrenset hvor mye tid jeg har lyst til å bruke ved grytene, så etter noen vekter opp og ned og hit og dit kom jeg fram til en lysende idè. Biffsnadder! Herlighet, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før etter over 20 uker liksom? Husker jeg jobbet på et gatekjøkken som ungdom, hvor vi tok disse frosne biffsnadderposene direkte opp fra fryseren og opp på stekeplata. Enda husker jeg jo at dette var godt, men hallo... dette skulle jeg da lett klare bedre fra bunnen av! 

Med få- men, sunne, ferske ingredienser, kort "koketid" og nydelig smak, får jeg vel takke vektene for at denne har kommet med på lista over "lavkarbo middagstips".... Her får dere fredagsmiddagen i morgen servert på sølvfat, folkens! Nyyyt!

 

Til 1-2 personer trenger du:

1-2 okse ytrefiletskiver eller annet biffkjøtt
(Antall gram kommer jo helt enkelt an på hvor lite/mye du spiser. For oss to her hjemme som nå spiser mye mindre posjoner enn det vi gjorde før, holdt det med 1 ytrefilet a 200g. Et helt perfekt måltid for oss to. Trenger dere litt mer mat, ville jeg klemt til med to skiver og litt mer grønnsaker. Tilpass etter behov!).

1 stor paprika

5 store sjarlottløk

2 fedd hvitløk

1 boks sjampinjong (evt.fersk)

Bernaise
(PS! Se bildetips under her! Denne ferdigsausen er kjempegod og inneholder kun 0,5g karb. pr. 100g! Jeg kjøpte den i Sverige.)

 

 

Slik kan det gjøres:

Kutt opp grønnsaker i passe store biter.

Skjær kjøttet i smale strimler.

Smelt smør i en stekepanne.

Stek grønnsakene noen minutter alene til de blir blanke og fine.

Ha i kjøttet og stek noen minutter til på ganske høy varme. 2-4 minutter skal holde.

Servèr med bernaise, og du kan nå nyte lavkarbolivet i ca. 10 minutter... <3


Flere tips til lavkarbomiddager finner du HER, og det er bare hyggelig om du DELER oppskrifter som  du selv  liker <3

Følg meg gjerne på FACEBOOK om du ønsker enda flere oppdateringer!

 

 

#mat #matoppskrifter

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Tine Bjerke

Tine Bjerke

36, Marker

Hei- og hjertelig velkommen skal du være hit til meg! Jeg er en ganske vanlig mamma som har tre aktive "outdoor kids", pluss to hunder å holde styr på i hverdagen. Flyr fra det ene arenaen til det andre, men fiskestanga i den ene hånda, og ballen i den andre. Men du- det er jo akkurat slik det skal være! Har et STORT mål om å spise av meg 30 kg før sommerferien 2018, og for å holde meg selv i tøylene, deler jeg mer enn gjerne veien dit med deg!! Med nytt kjøkken i hus, utfordrer jeg meg selv nærmest daglig med å finne på nye oppskrifter for at jeg ikke skal gå lei. At maten er veien å gå til mitt nye liv, er jeg HELT sikker på, og dette SKAL jeg klare!! Følg gjerne "lavkarbodagboka mi" og søker du opp "OUTDOORKIDS" på facebook, er du mer enn velkommen til å følge siden min der for oppdateringer. Inspirerer jeg deg, inspirerer du meg. For kontakt, send gjerne en e-post til tine.bjerke@hotmail.com. Håper du vil like deg <3 Tine

Kategorier

Arkiv