Kyllingform med grønnsaker! Gla`mat for kroppen <3

Jeg er medlem av flere forum på nettet, hvor jeg leser at mange føler de spiser riktig men allikevel ikke går ned i vekt. Selv om jeg mener det absolutt viktigste for å gå ned er den jobben du legger ned mellom øra, så kan man allikevel se enda enklere på det. For å gå ned, MÅ det mindre mat inn enn det kroppen det forbruker. Enkelt og greit. 

Lavkarbomat inneholder mye, riktig fett, men det betyr ikke at vi kan fråtse. Jeg er ingen ekspert i det hele tatt, men ved å bruke sunn fornuft så forstår jeg faktisk det selv. Jeg har lagt ut mange oppskrifter som inneholder mye fett, men prøver også å legge ut oppskrifter som er bra fra A-Å. I dag kommer en slik.  Det eneste jeg har skeiet litt ut med er litt mozarella på toppen, men dette kan selvsagt droppes om du teller kalorier (noe jeg ikke gjør). 

Her bruker du de ingrediensene du liker- og har liggende. Som dere vet så er jeg fan av både rester og å bruke opp det jeg har liggende uten å tenke for mye, så her kommer en oversikt over det JEG brukte i dag:

Kyllingfilet

Blomkål

Broccoli

Vårløk

Gul løk

Hvitløk

Rød og gul paprika

Squash

Reddiker

Olivenolje

Salt og krydder

 

 

Slik gjorde jeg og det får ikke blitt enklere å lage god mat:

Sett stekeovnen på 200 grader.

Smør en ildfast form med olje.

Lag en marinade med litt olivenolje, salt, pepper, timian, hvitløkspulver, chillipulver og oregano i en bolle. Bland.

Skjær opp kyllingfilet i biter. Ha kyllingen i marinaden.

Kutt opp grønnsaker mens kyllingen godgjør seg.

Ha grønnsakene i den ildfaste formen, og hell over litt olje og salt om ønskelig.

Stek kyllingen i olje.

Ha kyllingen i formen,

Stø ove ost om ønskelig.

“Bak” i ovnen i 20-30 minutter til grønnsakene er gode og møre. Lur ut en liten testbit, så finner du fort ut om det er ferdig eller ei!

 

Flere middager kan du finne HER og følg meg gjerne på FACEBOOK om du ikke allerede gjør det.
Og du? Jobber du med vektnedgang du også? Følg gjerne med på mitt prosjekt, dag for dag;  HER <3

 

 

 

#matoppskrifter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg